TipMobile slovník pojmů

Motor s uspořádáním boxer

Stejná konstrukce motoru se také označuje jako motor s protiběžnými písty nebo protilehlými válci. Principem je střední klikový hřídel a k němu symetricky příslušné ležaté válce po obou stranách. Konstrukce může být čtyř i šestiválcová. Typickým současným představitelem konstrukce boxer je dnes japonská automobilka Subaru. Výhodou boxeru proti motorům s řadově uspořádanými stojatými válci je nižší konstrukce a tedy i nižší těžiště vozu a možnost přísně symetricky uspořádané pohonné soustavy i v případě pohonu všech kol v řadě motor – převodovka – diferenciály. Motory boxer se vyznačují rovněž velmi kultivovaným chodem a charakteristickým zvukem. Mezi producenty motocyklů využívá boxer především značka BMW.



Motor

Přímé vstřikování benzinu SPI, SDI MPI Common-Rail PD Motor s uspořádáním boxer Přeplňovaný motor

Brzdy

Bubnové Kotoučové ABS EBD, EBV ASR

Vnější karoserie

Celková délka Šířka Výška Světlá výška Rozvor Rozchod Převis Nájezdový úhel

Druhy karoserií

Hatchback Liftback Sedan Tudor Kombi Kupé Limuzína Kabriolet Roadster Roadster – kabriolet Kupé – kabriolet MPV Off-road SUV

Třídy

celkové vnější rozměry vozidla, hmotnost a objem motoru
Nainstalujte si prosím modul adobe flash player.
NEW