Volvo V40 - články

Volvo V40 inzerce zdarma. V naší nabídce se nachází 0 nabídek ostatních Volvo V40.

Články

Volvo S40/V40

Spousta lidí má problém přiřadit tomuhle autu soupeře ze stejné třídy. Samotné Volvo by svou "čtyřicítku" rádo vidělo mezi prestižními Audi A4, Alfami 156, trojkovými BMW a céčkovými Mercedesy. Nedá se říct, že by s nimi neměla některé věci společné - třeba velikost zavazadelníku je spíš podprůměrná, i v případě kombíku má pouze 410 litrů objemu a k tomu vysoký nakládací práh.Ve zmíněné nizozemské továrně NedCar se sice S40/V40 vyrábělo na jedné lince s Mitsubishi Carisma, ale rozhodně si nepředstavujte, že jde o stejný základ s jiným kabátem, jak třeba v případě koncernových sourozenců Golf/A3/Octavia a podobně. Ano, plošina je shodná, ale podvozkové díly už se zásadně liší.A právě podvozek malého Volva býval často terčem kritiky. V sériovém provedení byl nastavený hodně do měkka, což by napovídalo komfortnímu svezení. Jenže příliš poddajné tlumiče se nedokázaly vypořádat s nerovnými vozovkami, auto se snadno rozvlnilo a jeho směrová stabilita nebyla nijak zázračná. Jízdní vlastnosti napravil příplatkový "sportovní" podvozek, jenže v tu chvíli jste se mohli s měkkým pohodlím rozloučit a podvozek schytal kritiku prozměnu za přílišnou tvrdost. Volvu se prostě nepovedlo najít správný kompromis.Zajímavou volbou byla také konstrukce přední nápravy s finančně výhodnými plechovými spodními rameny. Všichni zmínění rivalové mají místo toho hliníkové odlitky. Použít takhle jednoduchou, až primitivní nápravu na modelu, který má ve vrcholné verzi dvě stovky koní, je mírně diskutabilní, z hlediska zájemce o ojetý vůz nicméně výhodné. Pokud totiž ramena budou poškozená, jejich výměna vyjde celkem lacino - celé spodní rameno stojí u oficiálního dodavatele zhruba 2400 Kč, samotný spodní čep necelou pětistovku. U konkurentů je rameno minimálně dvakrát dražší a čep se mnohdy ani samotný nedá vyměnit. Stejně pozitivní zprávu ovšem u dalších náhradních dílů neuslyšíte.Volvo S40/V40 bylo k dostání se spoustou různých motorů a je potřeba dobře vybírat, abyste se nespálili. Možná jste zaslechli, že benzínové motory od Volva, montované do Renaultů, byly značně nespolehlivé, že se jim opotřebovávaly vačky a zdvihátka. To je sice pravda, jenže Volvo je v tom nevinně - problém byl na straně hlav válců, které už si Renault vyvíjel sám. Ve Volvu jsou benzínové motory spolehlivé, dokonce i ty s turbodmychadly.Pozor si ale dejte na motor 1,8 GDI (navzdory déčku je to benzíňák), pokud na něj někde narazíte. Byl převzatý od Mitsubishi a u nás se nikdy oficiálně neprodával. Byl k tomu dobrý důvod: jeho unikátní přímé vstřikování benzínu bylo stavěné pouze na vysoce kvalitní paliva, která se u nás pohříchu často nenajdou. S českým benzínem není motor ani pružný, ani úsporný a kvůli zanáčení karbonovými usazeninami ani dlouho nevydrží.Dieselové motory se dají hodnotit podle roku výroby. Nejstarší předokomůrkový diesel o objemu 1,9 litru od Renaultu je skutečně zastaralý, v roce 1999 ho ale nahradil výrazně lepší agregát s přímým vstřikováním a výkonem 95 koní (70 kW). O rok později se dokonce objevily dva common-raily o výkonu 102 a 116 koní (75 a 85 kW). Byly skvělé a velmi žádané, jenže u ojetin je třeba počítat s problémy, které mohou být v případě tohoto motoru velmi drahé.Další kritizovanou oblastí byl interiér. Původně použité materiály a plasty působily velmi levně a dílenské zpracování také pokulhávalo. Po faceliftu v roce 2000 se ale interiér podstatně zlepšil.

CHARAKTERISTIKA MODELU



Nainstalujte si prosím modul adobe flash player.
NEW