Toyota Avensis - články

Toyota Avensis inzerce zdarma. V naší nabídce se nachází 10 nabídek osobních automobilů Toyota Avensis.

Články

Toyota Avensis 2.0 VVT-i Multidrive S

Síla charakteru. To je heslo, jímž webové stránky společnosti Toyota uvítají návštěvníky chtivé informací o nové generaci modelu střední třídy Avensis. Při vzpomínce na předchozí Avensis, jehož nejslabší stránkou byla absence čehokoli, co by bylo možné – při jakkoli velkorysé dávce dobré vůle – nazvat charakterem, se toto tvrzení jeví být značně optimistickým. Jak to tedy je, získal Avensis výraznější osobnost? Pokud jde o vzhled, určitě. Nová tvář nepostrádá jistý nádech impozantnosti, jaká se dnes v automobilovém designu nosí. Rovněž klenutá linie střechy a záď na způsob Lexusu představují vítaný odklon od utilitárního vzezření předchozího modelu. Uvnitř vás čeká interiér, který po zvyku Toyoty poněkud nevyzpytatelně kombinuje noblesně působící materiály s podprůměrnými, ale jako celek působí příjemně a skýtá dospělým cestujícím dostatek prostoru. Zdaleka největší devizou kabiny nového Avensisu je nicméně odhlučnění. Ve většině jízdních režimů, od města po dálnici, zůstává auto příkladně tiché – zejména s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 152 koní a točivém momentu 196 Nm. Řada kolegů si stěžovala na převodovku s plynule měnitelným převodem, která rozhodně nesvědčí dynamickému stylu jízdy, ale podle nás funguje v rámci možností této technologie uspokojivě dobře a k rozvážnému charakteru auta se hodí. Díky tlačítkům pod volantem se navíc nemusíte podřídit vůli počítače a v případě potřeby sami zvolit jeden z předprogramovaných „stupňů“. Jezdili jsme také s kombíkem, který byl poháněn turbodieselem 2,2 l o výkonu 150 koní a točivém momentu 400 Nm. Tyto parametry jsou stejně působivé jako pružné zrychlení auta v běžném provozu, ale sami uvažte, zda to stojí za nezbytnou oběť v podobě menší kultivovanosti. Tím spíše, že svižná jízda s Avensisem nepřináší žádný požitek. Škoda. Mnoho konkurenčních modelů má komunikativnější řízení, přesnější odpor pedálů a schopnější tlumiče než Avensis, aniž by působily méně pohodlným dojmem. Verdikt Nová Toyota Avensis není špatné auto v tom smyslu, že by trpěla závažnějšími nedostatky. Její problém je v tom, že v ničem nedokáže vybočit z průměru svého segmentu, který dnes doslova přetéká kompetentními, talentovanými, atraktivními či jinak zajímavými modely. Je to auto, které si koupíte, protože to máte blízko k prodejci Toyoty nebo jste dostali mimořádně výhodnou nabídku – ne proto, že chcete. Nic proti tomu. V takovém případě se stanete majitelem prostorného, dobře smontovaného a slušně vybaveného sedanu či kombi střední třídy. Ale sílu charakteru od něj opravdu nečekejte.

 

Nová Toyota Verso: první jízdní dojmy

Toyota Verso navazuje na svého veleúspěšného předchůdce Corolla Verso, který právem sklidil mnoho kladného hodnocení. Jistě, těžko v něm budete hledat auto pro nadšence, ale mnoho lidí nepotřebuje řezat zatáčky, trefovat apexy a zlepšovat své časy na okruhu v Mostě...

Toyota Verso pokračuje ve směru započatém modelem Avensis, se kterým jsme se mohli seznámit nedávno. To poznáte nejen podle designu, ale hlavně podle mnohem kultivovanější a pohodlnější jízdy. Toyota zřejmě věnovala zlepšení hlukové a vibrační izolace mnoho úsilí, protože v tomto směru se Verso a Avensis klidně může rovnat s Volkswagenem Golf ale i mnohem dražšími značkami.

Toyota Avensis (2003 – 2009)

Avensis druhé generace se představil v roce 2003 a to v provedení sedan, liftback a kombi. Stal se důstojným nástupcem stejného jména, který se těšil velmi dobré pověsti plynoucí z vysoké spolehlivosti.

Nárazovým testem Euro NCAP prošel vůz ještě v roce svého uvedení. Ziskem pěti hvězdiček z pěti možných za ochranu posádky jasně přesvědčil. Jde o první model, do něhož japonská automobilka Toyota namontovala novinku v podobě kolenního airbagu.

Tajné fotky: Toyota Auris Verso

Jak velí dnešní trendy, hatchback segmentu C potřebuje rádoby terénní variantu a také něco na způsob MPV. A jelikož Toyota Corolla Verso poněkud stárne, Japonci připravují náhradu. Nový model se bude pravděpodobně jmenovat Toyota Auris Verso, protože konstrukčně vychází ze současného hatchbacku, jež nahradil právě Corollu.

Podle těžkého maskování se dá usuzovat, že design nebude tolik příbuzný s Aurisem a spíše se nechá inspirovat u většího Avensisu. Uvidíme v druhé polovině roku 2009, kdy se mají oba představit.

Toyota v Paříži: Nový Avensis, iQ a SUV do města

Toyota si na pařížský autosalon připravuje představení svých veledůležitých modelů a již z prvních obrázků je zřejmé, že opustí velmi konzervativní, neurčitý design, který upřednostňovala v průběhu posledních let.

Nový Avensis sice stále nevypadá nijak zásadně futuristicky, nicméně posun k ostřejším liniím a výraznějším designovým prvkům je patrný na první pohled.

Spy Photos: Toyota Avensis

Soutěžní podmínky | Všeobecné podmínky

Toyota Avensis D-4D 125

Naneštěstí pro nás chudé a průměrně vybavené v životě obvykle neplatí, že méně je skutečně více. Vést spokojený život s plným kontem a dlouhým penisem je zkrátka a dobře mnohem snazší. Samozřejmě se najdou výjimky. Méně voličů strany zelených například znamená vyrovnanější a tolerantnější společnost. Skromné digitální fotoaparáty se šestimegapixelovým rozlišením nešumí – na rozdíl od všech těch osmi a desetimegových ultra infra super zoomů – jako stará gramofonová deska. A Toyota Avensis s nejslabší verzí motoru D-4D je bez debat tou nejlepší v nabídce. Avensis není ani natolik nový nebo zajímavý, abychom si ho dnes podrobněji představovali. Určitě jste o něm četli nebo slyšeli skoro všechno. V polovině loňského roku však prodělal lehounký optický facelift, v jehož rámci se počet naftových motorizací rozšířil na tři. Při pohledu do tabulky s technickými údaji zjistíme, že dva turbodiesely mají shodný zdvihový objem, vrtání, zdvih a další parametry. Samozřejmě je to tím, že jde o dvě odlišně naladěné verze stejného mechanického základu.Není všechno zlato...Papírově i cenově stojí nejvýš D-4D 2,2 l 180 se sériově montovaným filtrem pevných částic. Výkonem 177 koní a točivým momentem 400 Nm překonává i nejnovější vývojový stupeň Volkswagenova dvoulitru TDI, který najdete v Octavii RS. Svízel je v tom, jak motor těchto na pohled oslnivých parametrů dosahuje. Do devatenácti set otáček je úplně mrtvý, takže na dálnici je často nutné podřazovat na pětku, přestože řídíte nejsilnější čtyřválcový diesel široko daleko. Za hranicí 3600 ot./min. výkon opadá stejně náhle, jako o šestnáct set otáček dřív nastoupil, při zrychlování a na volnoběh motor nepříjemně rachtá a reálná spotřeba okolo osmi litrů příkře kontrastuje s udávanými 6,1 l/100 km.Potom zde máme slabší verzi téhož motoru. 150 koní a 310 Nm už nevyvolává takový úžas, ale na silnici překvapeně zjistíte, že díky lepšímu průběhu točivého momentu vám tento motor přijde v běžných situacích silnější než papírový favorit. Ruku v ruce s tím jde méně hluku i vibrací a nižší spotřeba.No, a pak zbývá ten třetí vzadu. S o dvě deci menším objemem, všedním výkonem 125 koní a vetchým točivým momentem 300 Nm se skromně krčí v temném koutě showroomu a trpělivě čeká na zákazníka ne dost bohatého na to, aby si mohl dovolit některého z obdařenějších příbuzných. Vždyť je o 180 000 Kč levnější než D-4D 150. Cenový odstup od vlajkové motorizace D-4D 180 je dokonce šokujících 290 000!Do Paříže bez tankováníKupovat auta podle čísel je hloupost, jakkoliv rádi to lidé dělají (a automobilky na tom stavějí svůj marketing). V minulosti jsem jezdil i se zbývajícími dvěma dieselovými avensisy a vím naprosto jistě, že tento je nejlepší ze všech. V „městských“ otáčkách kultivovaně reaguje na plyn, má příjemně pohotovou odezvu a po zvukové stránce je zdaleka nejvytříbenější z celé trojice. Průběh točivého momentu navíc nepřipomíná výškový profil úseku Karussell-Höhe Acht-Eschbach na Nürburgringu, takže se vám prakticky nestane, abyste s plynem zatlačeným do podlahy dlouhé půlsekundy čekali na natlakování turba. Toyota velmi moudře nešla levnější cestou pětistupňové převodovky a rozhodla se dopřát i majitelům nejslabšího naftového Avensisu pohodlí šesté rychlosti. Vliv tohoto rozhodnutí na hluk a spotřebu při dálničním cestování je snad zřejmý. Á propos spotřeba. Vůbec nejlepší vlastností Avensisu D-4D 125 je, že jezdí zadarmo. Chvílemi jsem měl dokonce pocit, že nafta v nádrži přibývá. Posuďte sami: týdenní testování s vysokým podílem městského provozu a několika svižnými projížďkami v kopcovitém terénu vyústil v průměrnou spotřebu 5,6 l/100 km. Při dodržování předpisů lze dokonce i na dálnici jet asi za pět litrů. Nebo ještě jinak. Ukazatel stavu palivové nádrže ukazoval přesnou polovinu, když počitadlo ujetých kilometrů zobrazovalo hodnotu 520. Tisíc kilometrů na jednu nádrž je v případě tohoto Avensisu snadno dosažitelná skutečnost, nikoliv vybájený teoretický parametr.Spolehlivost v základní výbavěDobrá, co tu máme dál? Překvapivě schopné řízení s hydraulickým posilovačem, přátelský podvozek, který na sériových šestnáctkách poskytuje velmi příjemnou kvalitu jízdy, bohatý příděl místa pro nohy na zadních sedadlech.... Už základní výbava Terra za 659 900 Kč nabízí většinu potřebných věcí včetně manuální klimatizace a použitelné audio aparatury. Jen plechová šestnáctipalcová kola volají po náhradě z lehkých slitin. Proslulou spolehlivost Toyoty máte v ceně – stejně jako nezajímavý exteriér a nudný interiér, jež jsou pro tuto automobilku skoro stejně typické jako první místa v žebříčcích TÜV či J.D. Power.Takže si to zrekapitulujeme. Za méně peněz dostanete tišší a kultivovanější motor se snáze dostupným výkonem a zanedbatelnou spotřebou. Většina majitelů to však nikdy nezjistí. Nedozvědí se, že (relativní) nedostatek financí jim dopomohl k lepšímu autu. Kéž by to fungovalo stejně i s tím, ehm, ostatním...

Nový Avensis navrhují Evropané

Podle zdrojů automobilového průmyslu Toyota vyvíjí nový Avensis v Belgii a nikoliv v domácím Japonsku. Automobilka navrhuje svoje evropské modely na starém kontinentu již od roku 1995, ale zatím šlo vždy jen o design - konstruktérské práce probíhají v Japonsku.Toyota nicméně věří, že přesunem části vývoje do Evropy dokáže lépe splnit požadavky místních zákazníků. Počítá také s využíváním zdejších subdodavatelů. V lednu loňského roku proto v belgickém Zaventemu otevřela nové technologické centrum, které pracuje na budoucích modelech pro Evropu. Centrum stálo 130 milionů eur (3,6 mil. Kč) a pracuje v něm čtyři sta lidí.Následovník modelu střední třídy Avensis bude uveden na trh v roce 2009. Současný vůz se prodává od roku 2003 a vyrábí ho britská továrna Toyoty v Burnastonu.

Nová Toyota Auris odhalena

Auris je pro Toyotu skutečně veledůležitým modelem. C-segment, neboli nižší střední třída, patří na evropských trzích k těm vůbec nejdůležitějším. Jak říká senior vicepresident Toyota Motor Europe, pan Andrea Formica: "Řada evropských značek je přímo definována úspěchem a imagí svých modelů ze segmentu C. S uvedením Aurisu chceme dosáhnout nejen podstatného navýšení našich prodejů, ale také skokového posunu ve vnímání image naší značky."

Toyota si skutečně věří: v roce 2008 chce podle svého prohlášení prodat 1,2 milionu svých vozů. Auris má být želízkem v ohni evropských trhů. Má pro to ty nejlepší předpoklady: byl navržen a bude vyráběn přímo v Evropě, aby se minimalizovaly náklady. Navíc, Toyota je už delší dobu synonymem kvality a bezchybného zpracování. Jen jí dosud chyběla trocha té odlehčené moderní image.

Ostrý Yaris TS se představí v Paříži

Hilux nás ovšem až tak zajímat nebude – přestože je to jeden z nejoblíbenějších pick-upů na světě, český trh je v tomto segmentu tak slabý, že se ho k nám zatím nevyplácí dovážet. Spokojme se tedy s konstatováním, že dostane řadu silných dieselových motorů, včetně třílitru D-4D. Současný diesel o objemu 2,5 litru bude mít výkon zvedlý na 120 koní a točivý moment 325 Nm.

Daleko zajímavější bude nová verze ostrého hatchbacku Yaris TS. Pohledný a spolehlivý Yaris se nám při testu hodně líbil, což je dobrý základ. Toyota k němu navíc přidá úplně nový motor o objemu 1,8 litru, technikou Dual VVT-i a výkonem 132 koní. Ten zajistí Yarisu nejvyšší rychlost 194 km/h. Další změny zahrnují přeladěný podvozek a upravený vzhled. Na trh se Yaris TS dostane začátkem příštího roku, doufejme, že i na ten náš.



Inzeráty z bazarů osobních vozů značky Toyota Avensis z celé ČR od profesionálních prodejců i soukromých inzerentů v přehledných kategoriích s možností pokročilého filtrování.

Hledáte-li značku Toyota Avensis, můžete si vybrat z široké nabídky vozů Toyota Avensis nebo zúžit okruh hledání a v kategorii si zvolit model vozu. Jste-li již rozhodnuti o konkrétních parametrech, které by vůz měl splňovat, použijte pravý formulář pro vyhledávání. Poté Vám budou nabídnuty vozy Toyota Avensis splňující Vaše požadavky.

Nainstalujte si prosím modul adobe flash player.
NEW