Volkswagen - články

Volkswagen inzerce zdarma. V naší nabídce se nachází 0 nabídek autobusů Volkswagen.

Články

Volkswagen Polo GTI oficiálně

Volkswagen právě odhalil rychlé Polo GTI, které doplňuje v nabídce větší a silnější Golf GTI. Parametry za ním ovšem ani příliš nezaostává, takže by se mohlo jednat o docela zajímavé auto.

Ba co víc – prakticky úplně stejnou techniku dostane Škoda Fabia RS, která by se na autosalonu v Ženevě měla také ukázat. Co je tedy pod kapotou? Benzínový čtyřválec 1.4 TSI přeplňovaný turbem a kompresorem o výkonu 180 koní v 6200 ot./min. a točivém momentu 250 Nm od 2000 ot./min. S Polem GTI, které váží 1184 kg, by tak nemusel mít moc práce.

Nový Volkswagen Touareg oficiálně představen

Když se neukázal v lednu v Detroitu, kam byl původně ohlášen, všichni čekali představení nové generace velkého SUV od VW až v Ženevě. Volkswagen všechny překvapil, když se na akci v Mnichově v premiéře představil nový Touareg.

Celkové proporce a tvar novinky se od současného modelu příliš neliší. Touareg těží z designového jazyka, se kterým vyjel do světa nový Golf a Polo. Působí tedy sportovnějším a agilnějším dojmem, aspoň na pohled.

Volkswagen Golf R

Volkswagen má smělé plány – s modelem Golf R chce ukázat Fordu, že udělal chybu, když pod kapotu Focusu RS nenamontoval pohon všech kol.

Volkswagen Golf R jde do boje s upraveným přeplňovaným čtyřválcem 2,0 l, který oproti Golfu GTI posílil o 60 koní a dostal navíc pohon všech kol. Jenže bude to na Focus RS stačit? A neutrpěla náhodou ona pověstná každodenní použitelnost Golfu GTI?

Nový iMOTOR je tady

Rozhodně si nenechte ujít nový iMOTOR!

Až si pustíte videa a přečtete testy Porsche 911 GT3 vs 911 Turbo, Volkswagen Golf R a Toyota IQ, zhodnoťte modelky z autosalonu v Detroitu, pusťte si 10 nejšílenějších crash testů a podívejte se, jak se nemá jezdit na sněhu.

Volkswagen Golf GTD

Jako pravidelným, věci znalým čtenářům autowebu vám nemusím vysvětlovat, co znamená fenomén jménem Volkswagen Golf v kontextu evropského autoprůmyslu (a vlastně i celé evropské automobilové kultury). A jistě není třeba připomínat, že ve své současné generaci je VW Golf naším favoritem v nižší střední třídě. Co ale možná nevíte, je to, že ze současné reinkarnace sportovní verze GTI nedokážeme být tak nadšeni, jak bychom si sami přáli.

Jestliže GTI páté generace znamenalo osvěžující připomenutí hodnot prvních dvou generací (čipernost, hravost, interakce), současný model ve svém projevu navazuje na generaci čtvrtou. Je kultivovaným, zajisté velmi schopným a rozhodně rychlým autem pro služební cesty, výlety rodinné i osamocené a jakékoli jiné druhy cest, které dokážete vymyslet. Sotva si lze ovšem představit, že se s ním vyrazíte projet jen tak – nebo dokonce že ho vezmete na uzavřený okruh, aspoň pokud máte na výběr. Volkswagen Golf GTI šesté generace je zkrátka nejvýše postavený Golf – počkat, vlastně ani to už není pravda. Ještě je tu nový Volkswagen Golf R s technikou Audi S3, který se k nám dováží jen na individuální objednávku. Takže GTI je prostě jen ta umírněnější z rychlých verzí Golfu. Což jaksi ospravedlňuje existenci nové varianty GTD.

Baby Porsche nakonec bude!

Šéf Volkswagenu Martin Winterkorn uvedl, že plány na malé Porsche, které by se v nabídce postavilo pod Boxster, jsou stále na stole a pravděpodobně dostanou zelenou.

Winterkorn uvedl, že Porsche stále zvažuje dva úplně nové modely – menší sportovní model a menší SUV. O malém SUV se hovořilo už před časem, ale plány na něj byly nakonec zrušeny a přednost dostaly jiné projekty. Myšlenka menšího levnějšího sporťáku ale pořád žije dál.

Volkswagen Golf R: do detailu

Volkswagen Golf R se představil nedávno a v nabídce nahradí nepříliš úspěšný Golf R32. Nový model je lehčí, obratnější a samozřejmě ekologičtější.

Pod kapotou Golfu R je upravený turbodmychadlem přeplňovaný motor 2.0 TSI s přímým vstřikováním o výkonu 270 koní v 6000 ot./min. a točivém momentu 350 Nm, který je k dispozici od 2500 do 5000 ot./min. Pohon všech kol 4MOTION pomáhá s akcelerací na stovku za 5,7 sekundy, pokud je Golf R vybaven dvouspojkovou převodovkou DSG, zvládá stejnou disciplínu za 5,5 sekundy. Maximální rychlost je pak elektronicky omezena na 250 km/h.

Volkswagen Passat CC nyní pro pět

Když se na trhu objevil Volkswagen Passat CC, jednalo se o zajímavé osvěžení modelové řady. Design kupé, kterému navíc můžete otevřít zadní dveře, docela zafungoval, podobně jako v Mercedesu CLS, který je průkopníkem této myšlenky.

Volkswagen se ale nyní rozhodl, že do modelu Passat CC nabídne za příplatek 100 eur i páté sedadlo. Volkswagen se ohání tím, že páté sedadlo chtějí evropští zákazníci. No, my bychom se teda v Passatu CC nechtěli mačkat v pěti...

Autosalon Detroit 2010: rekapitulace a fotogalerie

Autosalon Detroit 2010 byl letos trošku skromnější než obvykle. Výrobci kvůli krizi šetří a to bylo znát jak na počtu vystavovatelů, tak i na doprovodném programu, modelkách a vůbec na všem. Aspoň se tu ale ukázalo několik důležitých novinek, takže zatracovat detroitský autosalon rozhodně není fér.

A co jsme mohli letos vidět?

Volkswagen New Compact Coupé Concept

Tohle by klidně mohl být Volkswagen Golf Coupé. Navíc má pod kapotou hybridní pohon, takže by nemusel parazitovat na prodejích Scirocca, což by smyslu jeho existence jen nahrávalo. Ale to nechme na rozhodnutí Volkswagenu, který tento velmi sériově vyhlížející automobil nazývá pouze jako koncept.

Nevíme, jak vám, ale nám se tohle kupé docela líbí. Hlavně proto, že by v poněkud účelové modelové řadě Volkswagenu vynikalo podobně, jako kdysi mohlo vynikat dvoudveřové kupé Škoda Tudor, pokud si na něj pamatujete. Jenže aby neskončilo jen u konceptu, stejně jako v případě pohledné Škodovky...



Nainstalujte si prosím modul adobe flash player.
NEW